Třída Kytičky

AKTUALITY ZE TŘÍDY

 

                                                 ZÁŘÍ

Tematický celek         Já, člověk

Tematický plán          Já, ty, my

Téma                              Naše školka

                                         Plánujeme pravidla

                                         Naše pravidla

                                        Cesta do školky

 

 

V první části tohoto bloku se budeme soustředit na adaptaci dětí, aby měly radostný a vzpomínkový vstup do mateřské školy. Seznámíme se se jmény paní učitelek, značkami děti a pak si povíme pár slovíček o sobě. Vytvoříme si nové jednoduché třídní pravidla a naučíme se básničky i písničky. Také si zahrajeme seznamovací hry.

V další části navážeme na předchozí týden, kde si upevníme malbou a názornými ukázkami třídní pravidla. Budou to taková pravidla, aby nám všem bylo príííma ve třídě. Dále si ukážeme, jak se správně chovat k novým kamarádům a všem lidem ve školce.

Povedeme děti k uvědomění si toho, že i školka je náš domov a na toto téma se naučíme orientovat jak po školce, tak i cestou domů.

Adaptace nových dětí

Adaptace dítěte do prostředí mateřské školy je dlouhodobou záležitostí. Vstup dítěte do mateřské školy je spojen se zásadní změnou jeho identity, dochází ke změně rolí na základě nových vztahů a v neposlední řadě se dítě setkává s odlišnými výchovnými postupy, než na jaké bylo v rodině zvyklé.

Podmínkou ulehčení vstupu dítěte do mateřské školy je postupné seznamování s novým prostředím, aby si dítě ujasnilo rozdíly mezi prostředím rodiny a mateřské školy. Zvykání si na školku je věc individuální. Některé dítě si zvykne na změny dříve, jiné později. První dny se seznamují s učitelkami, ostatními dětmi, hračkami, uspořádáním dne, stravovacími zvyklostmi, apod..

Úkolem učitelky mateřské školy je především vytvářet prostředí naplněné pohodou a klidnou, vstřícnou atmosférou. Nabízí dítěti dostatek podnětů pro jeho rozvoj, respektuje individuální možnosti a schopnosti dítěte, posiluje jeho sebevědomí a vede jej k navazování vztahů s vrstevníky postavené na vzájemné spolupráci a toleranci. Dítě v mateřské škole očekává partnerské přijetí s respektem ke své osobnosti, očekává otevřenost, autenticitu a empatické cítění dospělého.

Ve chvíli, kdy rodič přivádí dítě do školky k samostatnému pobytu a ono je nejisté nebo dokonce pláče, je dobré okamžik rozloučení neprodlužovat ani neodkládat, v klidu odejít a v domluvenou dobu přesně pro dítě přijít. Ze zkušenosti víme, že většina dětí se zklidní ve chvíli, kdy se za rodičem zavřou dveře. Učitelka vám vždy sdělí, jak pobyt probíhal a společně zvolíte další postup.

Adaptaci dětí věnujeme velkou pozornost. Zaměřujeme se na individuálně přizpůsobený adaptační režim. Nejdůležitější je oboustranná důvěra mezi učitelkou a dítětem, ale i učitelkou a rodiči. V našem společném zájmu je, aby byly Vaše děti ve školce šťastné a spokojené.

 

Základní informace

 

E-mail: kyticky@msuvaly.cz

TEL.: 736 263 990 (V době provozu třídy)

Počet dětí ve třídě: 28 dětí

Provozní doba třídy: 6:30 – 16:30

  • Vyzvedávání dětí PO OBĚDĚ: 12:15 – 12:30
  • V době 16:30 – 17:00 přesun do třídy Sluníčka

DĚTI SE SCHÁZEJÍ DO 8:00

PO DOHODĚ S PANÍ UČITELKOU MOŽNO I V JINOU HODINU

PŘÍPADNÉ ZMĚNY VE VYZVEDÁVÁNÍ DĚTÍ NA TŘÍDÁCH JSOU PŘEDEM ZVEŘEJNĚNY NA HLAVNÍCH VRATECH DO MŠ

Učitelky ve třídě

Veronika Brzáková

Veronika Brzáková

učitelka

Irena Růžičková

Irena Růžičková

učitelka

Martina Korecová

Martina Korecová

asistentka pedagoga

Napište nám

8 + 4 =